De FR-V komt er met twee benzinemotoren en de 2,2l CDTi-diesel die onder meer in de Accord het mooie weer maakt. De benzinemotoren, een 1.7l met 125pk en een 2.0l met 150pk, zijn meteen leverbaar. De diesel komt in de loop van 2005. Honda heeft de gewoonte om aan z’n modellen een bovengemiddeld hoog prijskaartje te hangen, maar dit maal heeft de constructeur die drang duidelijk onder controle kunnen houden. De 1.7l is er immers al vanaf € 20.900. Ter vergelijking; de Multipla is met een 1.6 of 1.9JTD te koop vanaf € 20.200. Tot de basisuitrusting horen onder meer een boordcomputer, elektrisch bediende ruiten rondom, elektrisch verstelbare buitenspiegels, een hoogteverstelling voor de bestuurderszetel en automatische airconditioning. Een beter uitgeruste 1.7 Comfort, met onder meer een alarmsysteem, opbergscherm voor de bagageruimte en audiobediening op het stuurwiel, is er vanaf € 21.740. De 2.0 is er als Comfort vanaf € 23.310. De 2.0 Executive kost € 26.650 maar is van al het denkbare voorzien. Je mag dan onder meer een opgewaardeerd audiosysteem, snelheidsregelaar, donkere achterruiten, Xenon koplampen, mistlichten, 16-duims lichtmetalen velgen, houtdecoratie, zetelverwarming en zilverkleurige dakrails tot de in serie geleverde uitrusting rekenen. In feite blijven dan enkel nog metaalkleur (€ 450) en een navigatiesysteem (€ 2.660) in de optielijst staan. Met enkel de eerste optie komt het prijskaartje van onze testwagen op € 27.100.
Honda FR-V 2.0 Inleiding
Afgelopen septembermaand ging op de Salonvloer van het Mondial d’Automobile in Parijs de Honda FR-V in première. Het was een publiek geheim dat Honda aan een nieuwe monovolume werkte, maar met name over het aantal beschikbare zitplaatsen en de opstelling bleef er twijfel tot de eerste officiële informatie bekend gemaakt werd. Honda opteerde dan ook voor de weinig conventionele opstelling van twee zetelrijen met telkens drie zitplaatsen. In het totaal is er dus ruimte voor zes inzittenden. Dit model dient overigens niet ter vervanging van de weinig populaire Stream, maar beide modellen zullen slechts een jaartje samen in de catalogus staan. Volgend jaar gaat de Stream uit productie en het Europese vasteland moet niet op een vervanger rekenen. Met het nieuwe model, Family Recreational Vehicle gedoopt om de veelzijdigheid te benadrukken, denkt Honda een echte familiewagen te hebben gebouwd. Eentje die ruimte biedt en de autoliefhebber wél kan bekoren. Helemaal revolutionair is Honda niet, want de configuratie van de Fiat Multipla -de enige echte concurrent- die sinds 1998 de catalogus van het Italiaanse automerk siert, is identiek.