Honda is vastbesloten een stuk van de almaar groter wordende Europese monovolume-taart voor zich op te eisen. De Stream, die binnen een jaar uit de catalogus verdwijnt, slaat hier niet aan, maar de FR-V heeft meer kansen. Het uiterlijk is dynamisch en vertoont onmiskenbaar enkele Europese trekjes. De grote troefkaart moet echter het interieur zijn. Net als de Fiat Multipla in 1998, opteerde Honda voor een opstelling met twee zitrijen met telkens drie individuele zitplaatsen. Een op het eerste zicht eigenaardig aandoende configuratie die in de praktijk opvallend veel gebruiksgemak en ruimte blijkt op te leveren. Met drie vooraan lijkt ons voor lange ritten niet aangewezen, maar het is niettemin verre van ‘ondoenbaar’. Bovendien blijft, in tegenstelling tot de concurrenten met drie zetelrijen, een aardige kofferinhoud van 439l beschikbaar.
De soepele tweelitermotor van Honda geeft de FR-V voldoende animo om hem als vlot te kunnen bestempelen. Het weggedrag is bijzonder comfortabel, terwijl de constructeur er toch in slaagde een gebalanceerd en snedig bochtengedrag te creëren. Het prijskaartje is ook een meevaller; de 1.7l is er al vanaf € 20.900. De 2.0 kost ten minste € 23.310; geen euro te veel.