Als het om veiligheid gaat, benadrukt de constructeur –met de nodige onderscheidingen in internationale crashtests in de hand- vooral het belang van de basisstructuur. Bij de modelwissel werd de integriteit daarvan nog gevoelig verbeterd door de rolkooi te vernieuwen, balken in de flanken te voorzien en de bumpers te verstevigen. De toeters en bellen blijven beperkt tot een ABS-systeem met remkrachtverdeler, driepuntsgordels op alle zitplaatsen (vooraan voorzien van spanners en spankrachtbegrenzers) en vier airbags. De hoofdsteunen, waarvan elke zitplaats is voorzien, zijn vooraan van het actieve type. De motor en de versnellingsbak zijn zo ontworpen dat ze in geval van ongeval onder de vloer door schuiven kunnen dus moeilijk in het passagierscompartiment binnendringen. Stabiliteitscontrole en tractiecontrole zijn net als extra plofkussens niet leverbaar. Niet nodig, volgens Subaru, omwille van de veiligheidsverhogende eigenschappen van de permanente vierwielaandrijving. Tot op zeker hoogte is dat ook juist.
Geef commentaar
comments by Disqus