Het nieuwe onderstel is dankzij het gebruik van dikkere langsdraagbalken en meer geavanceerde technieken 60% stijver dan bij de generatie die tot 2002 in de catalogus stond. Verder voorziet Toyota driepuntsgordels en hoofdsteunen op alle zitplaatsen. De gordels vooraan zijn voorzien van spanners en spankrachtbegrenzers. De voorzetels zijn zo ontworpen dat de hoofdsteun bij een aanrijding naar voor schuift om het hoofd maximaal te immobiliseren en zo de gevolgen van een whiplash te beperken. Frontale airbags van het adaptieve type zijn standaard. Zijdelingse en gordijnairbags ook, maar niet op het basismodel. Bij de actieve systemen noteren we dat ABS met remkrachtverdeler en remassistentie standaard zijn. De meest luxueuze VIP-uitvoering krijgt er nog VSC -Toyota’s stabiliteitscontrolesysteem- en A_TRC bij. Dat laatste is een tractiecontrolesysteem dat als eerste voor zowel on- als offroadgebruik werd ontwikkeld.
Geef commentaar
comments by Disqus