Vanzelfsprekend is de instap relatief hoog, maar een handgreep op de A-stijl en de treeplank maken een instap wat eenvoudiger. Een verstelbaar stuurwiel (hoogte- en diepte) en de uitgebreide instellingsmogelijkheden van de bestuurderszetel moeten voor zowel groot als klein voor een geschikte rijhouding kunnen zorgen. De voorzetels zijn comfortabel en voorzien van voldoende steun in de onderrug. De zijdelingse steun is een beetje verwaarloosd. Niet erg, want het blijft voldoende om tijdens het terreinwerk op je plaats te blijven en zitten en dit is nu niet meteen een voertuig dat geschikt is voor het betere bochtenwerk. De ruimte op de achterbank benadert die van een uit de kluiten gewassen gezinswagen. Naast de evidente hoofdruimte is er dus ook voldoende been-, voet- en knieruimte om volwassenen comfortabel plaats te laten nemen. De toegankelijkheid van de achterbank is een beetje een heikel punt. Een driedeursconstructie impliceert sowieso klauterwerk, maar de hoge instap maakt dat niet bepaald eenvoudiger. Echt ergerlijk (gezien de niet geringe kostprijs) is het ontbreken van een geheugenfunctie voor de voorzetels. De rugleuning moet dus telkens na het opklappen weer ingesteld worden.
De koffer is toegankelijk via een naar rechts openzwaaiende deur. De laadlengte van de driedeursuitvoering is beperkt tot 48,5cm maar dankzij de hoogte bedraagt de totale laadcapaciteit toch nog 403l. De achterbank kan uiteraard ook neergeklapt worden. De laadruimte wordt dan 1,14m lang. Aan de trekhaak verdraagt de Land Cruiser een geremde sleep van 2,8 ton.