Het aanbod bestaat uit twee koetswerkversies, een driedeurs met een korte wielbasis en een aanzienlijk langere vijfdeursvariant. Van de 10 beschikbare versies worden er 9 uitgemaakt door de 3.0 D-4D dieselmotor (163pk). De korte versies zijn beschikbaar in een handgeschakelde variant als S en VX (€ 33.600 en € 42.150) en met een automatische versnellingsbak als VX (€ 44.150) en VIP (€ 49.250). De vijfdeurs is met een handgeroerde bak te krijgen in alle versies (S, VX en VIP) voor een prijskaartje dat begint bij € 38.800 en kan oplopen tot € 52.450. De automaat is er in dat geval als VX voor € 46.350 en VIP voor € 54.450. Voor wie dat allemaal nog niet genoeg is staat er een 250pk sterke 4.0l V6 benzinemotor in het aanbod voor € 55.500. De VIP-uitvoering, op een optioneel vergrendelbaar differentieel achteraan na, standaard voorzien van zowat alle mogelijke snufjes Őhoutinleg, navigatiesysteem met aanraakgevoelig display, drempelplanken, lichtmetalen velgen, lederen interieur, houtinleg, verwarmde voorzetelsij- van onze testwagen kost € 49.250.
Toyota Land Cruiser D-4D 2005 Inleiding
De naam Toyota Land Cruiser bestaat al 53 jaar, want het is van 1951 geleden dat het model voorgesteld werd. Intussen zijn er van het model wereldwijd meer dan 4 miljoen exemplaren verkocht. Niet onbelangrijk is dat Europa daar een half miljoen stuks van voor z’n rekening neemt. Daarmee is het Oude Continent de grootste exportmarkt voor de inmiddels luxueuze terreinwagen. Sinds 2003 staat het model ook nog eens bovenaan de verkoopslijsten in z’n segment. Toch moest dat nog beter kunnen volgens Toyota want op het Autosalon van Parijs werd een verbeterde versie voorgereden. De ingrepen situeren zich voornamelijk ter hoogte van de aandrijflijn en het remsysteem.