De goedkoopste uitvoering is de 1.9 JTD Progression. Die is te koop vanaf € 27.450. In de tabellen wordt die gevolgd door de handgeschakelde 2.0 JTS met een prijskaartje van € 28.650. De distinctive-uitvoering van de 2.0 krijgt altijd een Selespeed versnellingsbak en moet Alfa € 31.600 opleveren. De V6 is er voor € 34.650 terwijl de diesel, gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak, ook hier een aantrekkelijk geprijsd alternatief vormt voor € 29.250. Onze testwagen op basis van deze laatste uitvoering beschikte standaard over onder meer automatische airco met twee temperatuurszones, een armsteun vooraan, boordcomputer, snelheidsregelaar en een lederen binnenbekleding. Optioneel werd het model voorzien van onder meer een satellietnavigatiesysteem, Xenonlampen, metaalkleur, alarmsysteem, parkeersensoren en 17-duims lichtmetalen velgen. Het totale prijskaartje komt daardoor op € 34.380.
Alfa Romeo GT 1.9 JTD Inleiding
Het was vorig jaar op het Autosalon van Genève dat Alfa Romeo de GT voorstelde. De grote coupé, gebaseerd op de 156, moet opnieuw wat animo in het gamma brengen en het sportieve merkimago ondersteunen. Het motorenpallet bestaat uit twee benzineversies en één diesel maar dat is, gezien de dynamische inborst van het model eerlijk van opzet. Er is een 163pk sterke 2.0 JTS, een werkelijk goddelijk klinkende 3,2l V6 met 240pk, die ook dienst doet in de GTA-uitvoeringen van de 147 en 156, en de dieselliefhebber krijgt een 150pk sterke 1.9 JTD op het dienblad aangereikt. De beschikbare uitrustingsniveau’s zijn Progression (op 2.0 JTS en 1.9 JTD) en Distinctive (alle motoren). Het prijsverschil tussen beide uitvoeringen bedraagt € 1.800, maar de prijs van het op de Progression optionele leder staat al voor € 1.600 van het totale verschil.