Het zitmeubilair vooraan is, alweer uitvoeringsgebonden, voorzien van bovengemiddeld geprofileerde zijdelingse steunkussens. Die houden je voldoende goed op je plaats, maar laten tijdens langere, ontspannen ritten hun aanwezigheid niet merken. Dankzij uitgebreide instellingsmogelijkheden van zowel het stuurwiel als de bestuurderszetel, hebben we geen opmerking op de rijhouding. Op het gebied van uitrusting merken we voornamelijk door een ontbrekende zetelverwarming enige krenterigheid bij Jaguar. Dat, en nog wat andere details, hadden gerust op de lijst met standaarduitrusting mogen staan. De materiaalkeuze is dan weer boven alle kritiek verheven. We stippen wel aan dat hoewel het interieur geheel vrij was van storende parasietgeluiden de afwerking –en dan vooral de aansluiting van de panelen- nog niet hetzelfde niveau haalt als Duitse berlines uit dit segment.
Ondanks breed Pirelli P Zero-rubber en de zelfontbrander tussen de voorwielen, blijft het binnenin ten allen tijde opmerkelijk stil. De diesel heeft nog steeds geen aangename klankkleur, maar trillingen en motorgeluiden dringen in feite enkel bij een koudstart –en dan nog gedempt- tot het interieur door. De S-Type is een aangename kilometervreter maar ,hoewel Jaguar uiteraard wel heeft uitgekiend of er een golftas in de koffer past, het koffervolume valt tegen. 400 liter is middelmatig en de langgerekte platte vorm van de koffer verhindert het stapelen van valiezen. Daardoor worden hogere eisen gesteld aan een volledige benutting van de bagagecapaciteit.