De boordplank is helemaal nieuw en dat was de hoogste tijd. Het nieuwe ontwerp oogt beter, voelt degelijker aan, is moderner vormgegeven en heeft een instrumentenbord dat beter afleesbaar is dankzij een heldere vormgeving en een verbeterde verlichting. De middenconsole is ook nieuw, met voortaan een ingebouwde radio-unit en draaiknoppen voor de verluchtingsinstallatie. Tussen beide zetels valt het ontbreken van het tweede pookje voor de reductiebak op. De vierwielaandrijving (al rijdend tot 100km/u) of de terreinversnelling inschakelen doe je voortaan met drukknoppen op de middenconsole en dat hoort een stuk handiger of op z’n minst minder complex te zijn. De vrije ruimte werd benut voor opbergvakjes. De Jimny is ondanks de bescheiden afmetingen niet stiefmoederlijk behandeld; er is opbergruimte op het dashboard, er is een klein handschoenkastje, twee bekerhouders en vakjes in de deurpanelen en de middentunnel.
De kofferinhoud is omwille van de compacte buitenafmetingen beperkt tot 83l, maar wie wil kan de achterzetels neerklappen om tot 621l vrij te maken.