Belangrijker nog zijn de onderhuidse wijzigingen. De pook voor de reductiebak op de middenconsole verdwijnt ten voordele van knopjes voor het inschakelen van de vierwielaandrijving en de terreinversnelling en de nieuwe dieselmotor (1.5l met 65pk en 160Nm) die bij Renault wordt betrokken, moet een impuls aan de verkoopscijfers geven. De algemene eigenschappen van de Jimny, die in feite indrukwekkende terreinkwaliteiten bezit, rijmen niet perfect met de diesel. Die is immers ondanks de geluidsisolatie lawaaiig, te loom voor vlot snelwegverkeer én heeft het door het hogere gewicht toch moeilijker op terrein. De Jimny-dieselcombinatie doet het vooral goed in de stad. Daarbuiten verkiezen we van de prettige speelmakker toch de benzineversie. De Jimny is er vanaf € 12.999. De diesel is te koop voor minstens € 13.999.
Suzuki Jimny 1.5DDiS Conclusie
De wijzigingen die Suzuki begin dit jaar aan het koetswerk van de Jimny doorvoerde zijn slechts details, maar het interieur maakt door de opfrisbeurt wel een grote sprong voorwaarts. De kwaliteitsindruk is beter, het dashboard oogt weer bij de tijd en de vormgeving is moderner. Het hertekende zitmeubilair is nog niet meteen geschikt voor lange afstanden, maar betekent wel een grote verbetering ten opzichte van vroeger.