Porsche Boxster (987) S Exterieur

Porsche Boxster (987) S
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Porsche had zich bij de ontwikkeling van de eerste Boxster niet meteen op glad ijs begeven. In feite werd het lijnenspel van de 911 zo goed mogelijk vertaalt naar een concept met een stoffen vouwdak en een centraal achter de inzittenden geplaatste motor. De kommavormige lichtunits waren nieuw maar de introductie ervan op de 911 zal wellicht de merkgeschiedenis ingaan als een dwaling. De 997 heeft terug ovaaltjes en hoewel het merk er voor had kunnen kiezen beide modellen op vlak van design wat van elkaar weg te sturen, volgt de Boxster nu ook die richting. De andere ontwerpwijzigingen eren de tradities van het merk. Het koetswerk is wat gegroeid, in feite is elk paneel anders, maar de wijzigingen zijn in subtiliteit gedrenkt. De wielbogen zijn wat meer uitgesproken, er zijn krachtiger vormgegeven bumperschilden en natuurlijk nieuwe lichtunits. Op de flanken zijn de grotere luchthappers de voornaamste blikvangers. Hoewel het frontale oppervlak wat groter werd, neemt de Cx toch een beetje af; van 0,31 naar 0,29. Dat is te danken aan een betere windhuishouding onder de wagen. Het resultaat van de geheel -in plaats van gedeeltelijk- vlakke bodem.
Geef commentaar
comments by Disqus