Porsche Boxster (987) S Conclusie

Porsche Boxster (987) S
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
De Porsche Boxster wordt soms wat stiefmoederlijk behandeld, maar als het op architectuur aankomt (een roadster met achterwielaandrijving en middenmotor) leunt het concept dichter aan bij wat tegenwoordig als de ideale sportwagen geldt. Toegegeven, een eerdere testrit met de 240pk-uitvoering liet ons wat op de honger zitten, maar deze Boxster S overtuigt op elk vlak. De 3.2l zescilinder is 280pk en 320Nm sterk en stuwt de kleine tweezitter middels een strak schakelende handbediende zesbak in 5,5 tellen naar 100km/u en haalt een top van 268km/u. Het weggedrag vertoont een subtiele overstuurneiging, maar is zeer beschaafd en voorspelbaar. Het remsysteem tart zelfs gewoonweg de verbeelding.

Hoewel 80% van de onderdelen nieuw is, zou je dat aan de koets niet zeggen. De snuit kreeg een andere uitstraling, de afmetingen zwollen een beetje en het geheel oogt door meer uitgesproken glooiingen en grotere wielen en luchthappers wat potenter, maar de herkenbaarheid bleef. Het interieur ondergaat net zo’n onafwendbaar grondige en tegelijk subtiele verandering als de buitenzijde. De zithouding, de afwerking en het comfort gaan erop vooruit. De kap is voortaan ook tot snelheden van 50km/u bedienbaar, de kofferinhoud werd 20l groter en de veiligheid gaat erop vooruit. Allemaal goed nieuws, maar met een basisprijskaartje van € 54.571 voor de ‘S’ mag dat ook. De optiepolitiek van het merk is wat het is; zelfs voor de onontbeerlijke windvanger moet je bijbetalen.

Geef commentaar
comments by Disqus