Bij de positieve punten in het interieur horen ook de afwerkingskwaliteit en de gebruikte materialen. Minder goed is dat BMW de kritiek over de bergruimte niet ter harte heeft genomen. De opbergruimtes mochten talrijker en bruikbaarder zijn. De sfeer die het interieur uitstraalt heb je dankzij de optiepolitiek helemaal zelf in de hand. Wie al die (dure) sierlijsten, dakhemels en bekledingen aan z’n neus laat voorbijgaan krijgt een somber en donker ogende boordplank.
De bestuurderspost laat zich kenmerken door een uitstekende zithouding. Dat is enerzijds te danken aan het meubilair van een uitstekende kwaliteit en anderzijds aan de instellingsmogelijkheden (hoogte en diepte) van het stuurwiel. Net als vroeger blijken de zetels comfortabel te zijn zonder de zijdelingse steun te verwaarlozen. Uiteraard profiteer je binnenin van de met 8cm gezwollen breedte. Daardoor kunnen drie volwassenen naast elkaar plaatsnemen op de achterbank. De wielbasis groeide met 3,5cm naar 2,76m. Een toename die achteraan ter hoogte van de knieën te voelen is en welkom was. De kofferinhoud blijft ook niet bij het oude; voortaan bedraagt de inhoud 460l. Dat is twee emmertjes meer.