BMW 320i Interieur

BMW 320i
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
In het interieur zal de doorwinterde BMW-rijder zich niet meteen ontheemd voelen. Nieuwe, strakke vormen doen weliswaar hun intrede, maar dat is niet meer dan wat oppervlakkig vertoon. Aan de basisprincipes wordt niet geraakt. Rouwig zijn we daar niet om, want dat betekent dat een sober lijnenspel samengaat met een heldere ergonomie en een uitstekende afleesbaarheid. Je kijkt als bestuurder nog steeds tegen een sober instrumentarium aan dat bestaat uit twee ronde klokken en net als de andere lichtpunten baadt in een oranjerood licht. In ons geval blijft de boordplank rechts van de schaduwkoepel vlak. Wanneer je optioneel voor de geniale iDrive (de vereenvoudigde versie, zoals op de 5-Reeks) hebt geopteerd, zit het bijhorende kleurenscherm onder een eigen afdekkap bovenop de middenconsole, met de multifunctionele draaiknop achter de versnellingshendel. Nieuw, althans voor de 3, is ook de tiptoetsbediening van de richtingaanwijzers en de komst van een start/stop-knop.

Bij de positieve punten in het interieur horen ook de afwerkingskwaliteit en de gebruikte materialen. Minder goed is dat BMW de kritiek over de bergruimte niet ter harte heeft genomen. De opbergruimtes mochten talrijker en bruikbaarder zijn. De sfeer die het interieur uitstraalt heb je dankzij de optiepolitiek helemaal zelf in de hand. Wie al die (dure) sierlijsten, dakhemels en bekledingen aan z’n neus laat voorbijgaan krijgt een somber en donker ogende boordplank.

De bestuurderspost laat zich kenmerken door een uitstekende zithouding. Dat is enerzijds te danken aan het meubilair van een uitstekende kwaliteit en anderzijds aan de instellingsmogelijkheden (hoogte en diepte) van het stuurwiel. Net als vroeger blijken de zetels comfortabel te zijn zonder de zijdelingse steun te verwaarlozen. Uiteraard profiteer je binnenin van de met 8cm gezwollen breedte. Daardoor kunnen drie volwassenen naast elkaar plaatsnemen op de achterbank. De wielbasis groeide met 3,5cm naar 2,76m. Een toename die achteraan ter hoogte van de knieën te voelen is en welkom was. De kofferinhoud blijft ook niet bij het oude; voortaan bedraagt de inhoud 460l. Dat is twee emmertjes meer.

Geef commentaar
comments by Disqus