Het lanceringsaanbod bestaat uit een 150pk sterke 320i (een viercilinder) en twee zescilinder benzinemotoren. Er is de 325i die 218pk en 250Nm levert en de 330i die 258pk en 300Nm sterk is. De in ons land talrijke dieselliefhebber moet zich in eerste instantie tevreden stellen met de 320d. Die levert voor een basisprijs van € 30.300 163pk en 340Nm. De 325i en 330i wisselen voor respectievelijk € 32.900 en € 37.400 van eigenaar. Onze testwagen, de 320i, is met € 27.700 veruit de goedkoopste uit het aanbod. In september komt een 129pk sterke 318i die weinig glansrijke rol overnemen. Onze testwagen was voor € 7.120 uitgerust met opties. De belangrijkste daarvan zijn metaalkleur, lederen interieur, 17-duims lichtmetalen velgen, edelhout en een uitgebreide Comfort Line.
BMW 320i Inleiding
BMW’s 3-Reeks bestaat 30 jaar op het ogenblik dat deze vijfde generatie op het toneel verschijnt. In die tijd is het model, lange tijd de instapper van het merk, uitgegroeid tot een synoniem voor sportiviteit en excellente rijeigenschappen. Een onderdeel dat telkens weer de bovenhand neemt en er onder meer voor zorgde dat de uittredende generatie ook tijdens z’n laatste seizoenen nog steeds niet reed als een auto die aan vervanging toe was. De lat ligt voor de nieuweling sowieso hoog en de inzet is dat ook; het model staat immers in z’n eentje in voor 40% van alle geproduceerde BMW’s.