BMW 320i Conclusie

BMW 320i
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Als het enkel om rijeigenschappen zou draaien, dan was de vervanging van de 3-Reeks nog niet meteen nodig, ook al zit de concurrentie niet stil. De leeftijd van het model liet zich vooral voelen in het interieur. Natuurlijk introduceerde BMW nieuwe technologieën, betere materialen en een moderner lijnenspel, maar het is met name de toename in binnenruimte die het verschil maakt. Het interieur is voelbaar breder (+ 8cm) en langer (+ 3,5cm, die vooral de achterpassagiers ten goede komen) terwijl de kofferinhoud ook met 20l toenam. De veiligheidsuitrusting omvat zes airbags en stabiliteitscontrole maar ook -eindelijk- driepuntsgordels op alle zitplaatsen.

De 320i op onze testbank vervult tot de komst van de 318i (in september) de rol van instapper met een prijskaartje van € 27.700. Naar aloude gewoonte kan je het model door te grasduinen door schier eindeloze optielijsten opvrolijken, al moet daar natuurlijk een prijs voor betaald worden. De 320i is een viercilinder, maar dankzij een beschaafde loop en een goede motorophanging weet BMW dat goed te camoufleren. Met 150pk en 200Nm en een duivels prettig aanvoelende zesbak, haalt het model 100km/u in 9 seconden en een top van 220km/u. Verre van beschamend dus, terwijl het verbruik redelijk blijft.

Geef commentaar
comments by Disqus