Chrysler 300C 5,7l HEMI Interieur

Chrysler 300C 5,7l HEMI
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Chrysler offert wat centimeters aan het imposante koetswerk, maar wat overblijft levert de 300C nog steeds een competitieve plaats binnen het topsegment op. Vooral het breedte-aanbod is riant terwijl je ongeacht je positie voor- of achteraan beschikt over een beenruimte die niemand in de problemen zou mogen brengen. Omdat het stuurwiel, het zitmeubilair en in dit geval zelfs de pedalen (in lengte-richting, over een afstand van 7,6cm) elektrisch te verstellen zijn, kan je op de rijhouding niets aanmerken. Ergonomisch zit ook alles snor. Het voelt zelfs vertrouwd aan, maar daar is de -onder meer aan hendels en knoppen- herkenbare hand van Mercedes niet vreemd aan. Het zitmeubilair, bekleed met glad en soepel leder, is op Amerikaanse leest geschoeid. De zit is comfortabel en de ondersteuning van de rug dankzij een instelbare lendensteun uitstekend, maar enige profilering van zijdelingse steunkussens ontbreekt. Daardoor heb je het gevoel ‘op’ in plaats van in de zetel te zitten en ga je in de bochten schuiven.

Chrysler heeft veel aandacht besteed aan het interieur. Dat resulteert onder meer in de afwezigheid van bijgeluiden. De gebruikte kunststoffen doorstaan de vergelijking met de Europese concurrentie evenwel niet. Het plastic is te hard, te blinkend en het wordt meer dan rijkelijk toegepast. Zo was een sierstrip ter hoogte van het handschoenkastje wenselijk geweest. We zijn geneigd op dit vlak inschikkelijk te zijn omwille van het zeer competitieve prijskaartje. Een verklaring voor dat laatste is ook te vinden in de uitrusting. Die behelst weliswaar wat in deze klasse essentieel is, maar niets meer. Bijbetalen voor de GPS kan nog net door de beugel, maar het is betreurenswaardig dat zaken als een rolgordijn voor de achterruit of verwarmde achterzetels zelfs niet op de optielijst terug te vinden zijn.

De kofferinhoud bedraagt 442l. Wie toch meer wil laden, kan de rugleuning van de achterbank in ongelijke delen (60/40) neerklappen. De laadvloer die dan ontstaat is zo goed als vlak. De doorlaadmogelijkheden zijn omwille van de beperkte hoogte van de doorlaadopening (een zuiver conceptgebonden gegeven) eerder beperkt.

Geef commentaar
comments by Disqus