Chrysler biedt de 300 C aan met drie benzinemotoren. De instapper is beschikbaar voor € 36.421 en heeft een 2,7l V6 met 193pk onder de kap. Die is al bekoorlijk uitgerust met onder meer 18-duims lichtmetaal, een boordcomputer, elektrisch bediende voorzetels, Xenon koplampen en automatische airco met twee temperatuurszones. Wil je daarnaast ook een lederen interieur, een CD-wisselaar, vloermatten, een Boston Accoustic audiosysteem en elektrisch regelbare pedalen, dan moet je opteren voor de Pack-uitvoering die € 39.325 kost. De tweede motorversie is een 3,5l V6 die 253 paarden sterk is. Te koop vanaf € 41.019 of € 43.923 voor de Pack-uitvoering. De HEMI heeft standaard recht op de extra’s uit het pack en kost steeds € 49.852. De eerste twee motoren worden gekoppeld aan een viertrapsautomaat. De HEMI heeft recht op een automaat met 5 verhoudingen. Er is ook in een break-uitvoering. Die kost voor vergelijkbare versies ongeveer € 2.500 extra, maar het Touring-gamma is in combinatie met de 3,5l en de 5,7l ook een vierwielaangedreven variant rijk. Aan de testwagen hangt door de speciale kleur (€ 605), het schuifdak (€ 1.210) en het navigatiesysteem (€ 2.662) een prijskaartje van € 54.329.
Chrysler 300C 5,7l HEMI Inleiding
Het minste wat je kan zeggen is dat Chrysler’s nieuwste luxeberline imponeert. Met een nieuwe designtaal en afmetingen die er niet om liegen schreeuwt het stoere model ‘big is beautiful’ en belichaamt het als weinig andere modellen de Amerikaanse waarden. De unieke retro-futuristische looks slaan in de VS in als een bom; tijdens de eerste drie maanden kreeg Chrysler 40.000 bestelbonnen binnen. Ruim de helft daarvan was voor HEMI. Dat bekende koppen, waaronder de rappers Snoop Dogg, 50 Cent en Jay-Z, hun appreciatie voor het model niet onder stoelen of banken steken draagt alleen maar bij tot de iconische status van het model. Intussen hoopt Chrysler vurig dat het product ook op Europese bodem records zal doen sneuvelen.