Het gamma is meer dan compleet; het omvat net als bij de berline 13 voorwielaangedreven versies en 7 motoren die aan een quattro-aandrijflijn gekoppeld kunnen worden. De instapper is voor € 26.000 (€ 1.700 meer dan de berline) de 102pk sterke 1.6. Een 2.0 benzine met 130pk wordt op je naam gezet voor € 27.780 en dan is er ook nog de 1.8T met 163pk die € 31.350 moet opleveren. Het aanbod direct ingespoten benzinemotoren (FSI) omvat een 2.0T met 200 paarden (vanaf € 34.400) en een 255pk sterke 3.2l V6 (vanaf € 40.700). De talrijke dieselliefhebber kan in het gamma terecht vanaf € 27.000 en krijgt daarvoor een 1.9TDI met 115pk. Wij reden met de 136pk sterke 2.0TDI die voor minimaal € 29.350 te krijgen is. De topdiesel is tot de komst van een 204pk sterke 3.0TDI een 2.5 met een prijskaartje dat minstens € 33.550 afficheert.
Onze testwagen was naast de standaardvoorzieningen onder meer voorzien van volgende opties: metaalkleur, verchroomde raamomlijsting, verchroomde dakrailing, aluminium velgen, verwarmde buitenspiegels, lederen stuurwiel, skizak, elektrische ruiten achteraan, GSM-pre-installatie, kleurenscherm voor de boordcomputer, lichtmodule, verwarmde voorzetels en een in de hoogte verstelbare passagierszetel. Handigheidjes die de prijs op € 34.698,20 brengen.