Audi trakteert de A4 op de nieuwe, meer dynamische merkstijl. Daardoor wordt het model aan de buitenzijde een tikkeltje groter. Binnenin blijft alles echter, op enkele details als een nieuw stuurwiel en andere stofjes na, bij het oude. De klassieke, ergonomisch heldere en rustgevende Duitse stijl moet vooral bij de zakelijke gebruiker scoren. De 2.0TDI levert prestaties (0 – 100km/u in 9,8 tellen) waar je je niet voor moet schamen. Het wat brutale motorkarakter wordt merkbaar beter van het interieur geïsoleerd. De zesbak schakelt precies, maar het zijn vooral de aanpassingen aan het onderstel die het verschil maken. Een nieuwe afstelling en componenten die bij de S4 en A6 geleend worden, zorgen voor een efficiënter weggedrag, duwen de gripgrens opnieuw binnen de grenzen van het uitstekende en verhelpen het nijpende tractieprobleem.
De leasekoning onder de Audi’s is nog steeds geen drankorgel (5,8l/100km gemiddeld). Wie niet het geluk heeft van competitieve leasingtarieven te kunnen genieten, moet voor deze 2.0TDI minstens € 29.350 opzij zetten.