Het interieur van de CR-V wist ons eerder al te bekoren door de uitstekende kwaliteit en de doordachte materiaalkeuze, maar dat was drie jaar geleden. Hoewel de facelift op dit vlak geen noemenswaardige wijzigingen met zich mee bracht, houdt de Honda behoorlijk stand. Het duidelijk afleesbare, maar nog steeds sobere instrumentarium is niettemin een opsteker. Functionele wijzigingen zijn er niet. Niet nodig, want het model had op zich al behoorlijk wat te bieden. Zo zit de handrem, gecamoufleerd als een handgreep, nog steeds plaatsbesparend tegen de middenconsole, en heb je tussen beide voorzetels een wegklapbaar tafeltje met bekerhouders en opbergvakjes. De achterbank is verdeeld in twee ongelijke delen. Die zijn elk afzonderlijk neerklapbaar, maar ook te verschuiven over een afstand van 17cm. Zo kan je centimeters toekennen in het voordeel van de achtarpassagiers of de bagage, al naargelang de noodzaak. Vaak zal de beenruimte achteraan niet geofferd moeten worden, want de kofferruimte is dankzij z’n hoekige vorm gemakkelijk belaadbaar en heeft een inhoud van minimaal 527l. Als je de hele achterbank plat legt, kan je tot aan het dak maximaal 1.568l laden. De naar rechts openzwaaiende kofferdeur blijft wel een nadeel. Je hebt er veel plaats voor nodig en als je reglementair parkeert, zwaait de deur ‘op z’n Japans’ naar de foute kant open. Een met de afstandsbediening afzonderlijk te openen ruit in de kofferklep brengt slechts gedeeltelijk soelaas. Wel goed gevonden; onder de koffervloer zit een waterdichte afdekbak die tijdens familie-uitstapjes tot een kampeertafel kan omgeknutseld worden.
Vanaf dit modeljaar wordt de CR-V geleverd met nieuwe deurpanelen, een gewijzigd stuurwiel, plaatsbesparende hoofdsteunen achteraan en gedempte dakhandgrepen. Een stuurwiel dat naast een hoogteverstelling ook over een diepteverstelling beschikt, is er nog steeds niet en dat vinden we spijtig. Dat het zitmeubilair in de hoogte verstelbaar is, maakt dat in deze prijsklasse niet goed. De zetels beschikken achteraan over een verstelbare rugleuning, wat een comfortabele zithouding garandeert. De exemplaren vooraan bieden voldoende zijdelingse steun. Ze zijn comfortabel als je tenminste de prominente ondersteuning van de onderrug kan verdragen. Die is niet voor iedereen ideaal.