Voor zowel de tweeliter benzine als de diesel bestaat het aanbod uit een LS-, ES-, en Executive-uitvoering. De eerste heeft onder meer recht op vier airbags, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, manuele airco, elektrisch bediende ruiten, boordcomputer en een radio-cd. De ES doet daar twee extra plofkussens, stabiliteitscontrole, een automatische airco, chroomaccenten voor het koetswerk en lichtmetalen velgen bovenop. De ons voorgeschotelde Executive-versie is rijkelijk uitgerust met onder meer een lederen binnenbekleding en een elektrisch schuif- en kanteldak. De 2.0 benzine kost als SE € 24.700, de ES moet Honda € 26.900 opleveren en de Executive staat voor € 29.300 in de catalogus. De diesel kost telkens € 1.900 euro meer. Behalve 200cc meer longinhoud, biedt die meerprijs ook steeds een handgeschakelde zesbak. De benzine moet het stellen met vijf verhoudingen. De viertrapsautomaat die de constructeur voor € 1.355 combineert met de benzine, is geen optie voor de zelfontbrander. De kostprijs van het testexemplaar bedraagt € 34.230, inclusief € 470 voor de metaalkleur en € 2.560 voor het DVD-navigatiesysteem.
Honda CR-V 2.2 i-CTDi Inleiding
Honda’s SUV staat al sinds 1995 in de catalogus, maar de huidige generatie staat sinds 2002 in de catalogus. Eind 2004 werd de trendy halfterreinwagen op een cosmetische beurt getrakteerd en tijdens de lente van dit jaar voegt Honda de langverwachte huiseigen 2.2 i-CTDi diesel, die debuteerde in de Accord, toe aan het aanbod.