Honda’s CR-V is na deze facelift gebleven wat het was; een SUV in de zuiverste zin van het woord. Het model combineert een wat stoerdere look met rijeigenschappen die aanleunen bij die van een berline en een plaatsaanbod dat dat van een break of monovolume evenaart. Het functionele interieur met de ruime kofferinhoud (minimaal 527l), de verstelbare achterbank, degelijke materialen en onberispelijke afwerking blijft de troefkaart van het model. De grote handicap die het model had door het ontbreken van een dieselkrachtbron is vanaf deze lente ingeruild voor een kleinere beperking; Honda’s huiseigen diesel heeft immers een fiscaal ongelukkige cilinderinhoud van 2,2l en een vermogen van 140pk. Op onze balans wordt die tekortkoming gecompenseerd door de uitstekende zesbak, de prettig dynamische rijeigenschappen (topsnelheid van 180km/u, acceleratie naar 100km/u in 10,6sec) en de matige dorst.
Wie € 26.600 (basisprijs CR-V 2.2 i-CTDi) wil spenderen aan een voertuig om ook af en toe het onverhard op te zoeken, laat de Honda best links liggen. Hoewel de vierwielaandrijving verbeterd werd, reageert het systeem nog steeds te traag om in moeilijke omstandigheden een uitweg te bieden.