Van de extra hoogte wordt vooraan 75mm gebruikt om de zitpositie te verhogen. Achteraan staat het zitmeubilair zelfs 85mm hoger opgesteld. Om ervoor te zorgen dat de boordplank daardoor niet onnatuurlijk laag kwam te zitten, moest de ontwikkelingsafdeling een nieuw exemplaar maken. Dat ademt de typische merkstijl, maar legt toch specifieke accenten door onder meer gebruik te maken van ronde ventilatieroosters naast de centraal opgestelde audio- en navigatie-instrumenten. De hogere opstelling verbetert de toegankelijkheid en beperkt de horizontale ruimte die een persoon nodig heeft, waardoor vooral de benen wat meer ruimte hebben. De achterbank is flexibel en kan in twee delen over een afstand van 16cm verschoven worden. Zo kan het koffervolume van 395l vergroot worden tot 505l. Met neergeklapte leuningen wordt dat 1.450l. Om lange voorwerpen te laden is de rugleuning van de rechter voorzetel neerklapbaar.
Een heldere ergonomie en aangenaam zittend meubilair zijn onvoldoende in een dergelijk voertuig. Bestuurder en gevolg worden geacht een hele rimram aan onbenulligheden in het interieur kwijt te kunnen. Daarom is de Plus uitgerust met tot 43 opbergmogelijkheden. Dat gaat van ruimte op klassieke plaatsen als de deurpanelen of het handschoenkastje tot een hele batterij dakvakjes waarvan we maar niet kunnen verzinnen wat je erin zou steken. Tegen de achterleuning van de voorzetels hangen de obligate opklaptafeltjes. De afwerking en de materiaalkeuze is als vanouds; wat fantasieloos, maar (op één klein afwerkingsdetail na) zeker degelijk.