Het Plusje geldt in elk geval ook voor de prijs. Deze éénvolumer staat met een 1.4l benzine met 75pk in de catalogus vanaf € 16.930 (enkel Trendline). Een gewone Golf rij je met die motor vanaf € 15.640, maar dan moet je nog € 634 rekenen voor de twee extra portieren. Een Plus met 1.6 FSI benzinemotor (115pk) moet € 20.700 opleveren. Dieselen kan vanaf € 19.490 met een 1.9 TDI met 105 paarden. Een 2.0 TDI is er met 136 of 140 paarden voor de identieke vanaf-prijs van € 21.180, maar de tweede versie wordt fiscaal een graad zwaarder afgestraft. De 140pk sterke Comfortline testwagen wisselt vanaf € 22.820 van eigenaar. In dit geval moet u € 28.568,07 rekenen omwille van de metaalkleur, het multifuntiestuur, audio-installatie met CD-wisselaar en 10 luidsprekers, een alarminstallatie, opbergmodule, elektronische airco, licht- en zichtmodule, ESP en een lederinterieur.
Volkswagen Golf Plus 2.0 TDI Inleiding
Dertig jaar al, bestaat de Golf en nog nooit eerder heeft VW het concept buiten de grenzen van de traditionele koetswerkvormen getild. Tot nu, want van deze nieuwste generatie komt er vooralsnog géén break, maar wel een Golf Plus. Een monovolume zowaar, die zich met een Plus op vlak van zithoogte, volume en functionaliteit mag gaan moeien in het segment dat gedomineerd wordt door de Scenics en Zafira’s van deze wereld.