De Cherokee werd door Jeep getrakteerd op een opgefrist smoelwerk. Het radiatorrooster werd aangepast (met nog steeds 7 verticale sleuven), de mistlichten zijn hertekend, de spatbordwelvingen zijn nieuw, net als de zijprofielen, en de dakrails horen sindsdien tot de standaarduitrusting. Door die dakrails bedraagt de hoogte 1819mm is en de off-roader op een haar na zo hoog als hij breed is (1824mm). De lengtemaat van 4500m houdt geen rekening met het uitstekende reservewiel. Tijdens het parkeren doet u dat beter wél. Overigens is dat reservewiel behoorlijk laag ingepland. Omdat we dat hoger gewend zijn lijkt het onnatuurlijk, als een hangbuikje, maar het zicht door de achterruit wordt er nog nauwelijks door belemmerd.
De aankleding van de Sport is eerder functioneel, met een in koetswerkkleur uitgevoerd radiatorrooster en kunststof beschermdelen. De Cherokee Limited heeft recht op een verchroomd rooster en beschermstrips in koetswerkkleur terwijl de Renegade een ruwer pak krijgt aangemeten. Zoals steeds bij 4x4’s is het koetswerk met nogal ruime toleranties in elkaar gestoken, met als -terecht- excuus dat het geheel wat torsie moet kunnen verdragen. Op de algemene bouwkwaliteit viel echter niets aan te merken. Die was degelijk.