Aan de buitenzijde blijven de verschillen tussen de drie- en vijfdeursversie beperkt. Aan de binnenzijde geldt in feite hetzelfde, op één belangrijk detail na. De vijfdeurs heeft recht op vijf gordels, en mag dus voor evenveel inzittenden gebruikt worden, terwijl de driedeurs door het ontbreken van de middengordel achteraan tot vierzitter gedegradeerd wordt. Onafhankelijk van de het aantal deuren wordt de je in de Swift getrakteerd op een boordplank en instrumentenbord met een kwaliteit en materiaalkeuze die we in Japanse stadswagens van deze prijsklasse nog maar zelden hebben gezien. Enkel de afleesbaarheid van het LCD-radiodisplay onder zonlicht kon beter, maar dat is een detail. Door discreet gebruik te maken van zilveraccenten creëert Suzuki een moderne atmosfeer. Het zitmeubilair is voldoende comfortabel. Enkel tijdens lange ritten wensen we een hardere vulling ter hoogte van de onderrug, omdat de belasting dan begint te wegen. Het verkrijgen van een geschikte rijhouding is geen probleem danzij de ruime instelmogelijkheden van de bestuurderszetel. Het stuurwiel laat zich enkel in de hoogte en niet in de diepte verstellen, zoals gebruikelijk in deze klasse.
Vooraan is het plaatsaanbod riant. Dankzij de opstelling met een naar voor geschoven voorruit en de relatief grote koetswerkbreedte, heb je vanuit de bestuurderspost nooit het gevoel met een kleine wagen op weg te zijn. Dat boezemt vertrouwen in. De achterbank is zonder meer geschikt voor kinderen en vroege tieners. Volwassenen zullen nauwelijks mopperen tijdens korte ritten, maar als vooraan van de beschikbare centimeters gebruik wordt gemaakt, wordt de knieruimte aan de krappe kant. Dat de leefruimte achteraan ondanks de buitenafmetingen nog deze grootte heeft, weegt op de kofferinhoud. Die is slechts 213l groot. Wie meer wil laden kan steeds de achterbank wegklappen. Dan stijgt het volume naar 562l.