Het aanbod bestaat uit de afwerkingsniveaus GA (Grand Advantage); GL (Grand Luxe), GLA (Grand Luxe Airco) en GLX (Grand Luxe Xtra). De driedeurs is er vanaf € 9.800 en kost gekoppeld aan een handgeschakelde vijfbak maximaal € 13.100. Een gerobotiseerde vijfversnellingsbak, door Suzuki SEQ gedoopt, is er enkel in het hoogste uitrustingsniveau en moet € 13.900 opbrengen. Het aanbod voor de vijfdeursversies loopt gelijk; het begint bij € 10.400 en gaat tot € 14.500. Om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, werd het basisprijskaartje bewust laag gehouden. De instapversies moeten daardoor zaken als een waarschuwingslampje voor het brandstofniveau, handgrepen, centrale deurvrendeling of spiegels in de zonnekleppen ontberen. De topuitvoering, zoals onze testwagen, is dan weer rijkelijk van toeters en bellen voorzien. Een keyless-entry-system, radio-cd-installatie, in twee delen neerklapbare achterbank, in koetswerkkleur uitgevoerde spiegels en deurhendels, airco, lichtmetalen 15-duimsvelgen en elektrisch bediende ruiten vooraan...
Suzuki Swift 1.3 SEQ Inleiding
Suzuki heeft een nieuwe compacte telg op de markt gebracht. Die luistert weer naar de naam Swift, maar op bescheiden buitenafmetingen na heeft die niets gemeen met de twee eerdere generaties met die type-aanduiding. De Swift uit 1984 en het daaropvolgende model dat van 1990 tot 2002 de catalogus sierde, spraken vooral klanten aan die op zoek waren naar betaalbaar, betrouwbaar vervoer zonder franjes. Met de nieuwe Swift gooit Suzuki het over een andere boeg; het model is afgestemd op de Europese consument en moet nu ook door z’n vormgeving en rijplezier kunnen overtuigen.