De C1 wordt aangeboden in de versies Tentation en Seduction. De tweede versie heeft een in de hoogte verstelbaar stuurwiel en stuurbekrachtiging voor op de eerste. In de driedeursuitvoering wordt de 1.0 Tentation geleverd vanaf € 8.550. De 1.0 Seduction is er vanaf € 9.500. De vijfdeursversies kosten telkens € 300 extra. De 1.4 HDi kost minimaal € 11.250 maar is enkel verkrijgbaar met vijf deuren en als Seduction. De optielijst is kort; metaalkleur kost € 270, Radio-CD en Toerenteller zitten in een pakketje van € 420 en Radio-CD, Toerenteller én Airco kosten samen € 1.200. Omdat onze vijfdeurs 1.0 van de hele rimram was voorzien, hangt er een prijskaartje aan van exact € 11.000. De instapprijs van de Citroën is alvast wat lager dan die van de Toyota en de Peugeot. In absolute cijfers levert dat voordeel op, maar de Citroën mist de elektrische stuurbekrachtiging. Op het gewogen prijsverschil valt een haar te klijven.
Citroën C1 1.0 Inleiding
Citroën's C1 is de eerste van de drieling, die verder nog bestaat uit de Toyota Aygo en de Peugeot 107, die bij ons beschikbaar wordt. Het merk met de dubbele chevron beschikte zonder de C1 en de C6 die nog voor het jaareinde geïntroduceerd wordt, reeds over z’n meest uitgebreide gamma ooit. Met de komst van de C3, de C2 en nu de C1 beschikt het merk zelfs over drie compacte modellen, daar waar er vroeger slechts één (de Saxo, voorafgegaan door de AX, de Visa en ultiem de 2pk) in de catalogus stond.