Audi, dat niet meteen bekend staat om z’n druk-de-prijzen-politiek, vraagt voor de edele zescilinder minimaal € 33.670. Wie de standaard handgeschakelde versnellingsbak wil inruilen voor de DSG-automaat is € 35.710 kwijt. De quattro-aandrijflijn en een sportophanging zijn in de prijs inbegrepen, net als de meest evidente standaarduitrusting (elektrisch bediende ruiten, elektrisch verstelbare spiegels, centrale vergrendeling...). Voor alle andere extra’s moet je dieper in de buidel tasten. In het geval van onze testwagen véél dieper. Parkeerhulp, Xenonlampen, een sportline-koetswerkpakket, vijfsspaaks lichtmetalen velgen, automatische airco, lederen interieur, zwarte dakhemel, navigatiesysteem, cruise-control, ISOFIX-bevestigingspunten, aluminiumkleurige dakrails, Bose geluidsinstallatie, alarmsysteem en een hele resem optionele onbenulligheden (waaronder bekerhouders) drijven het prijskaartje op tot € 48.589,75. Slik.
Audi A3 3.2 V6 quattro Inleiding
Audi breidt het aanbod van de A3 en de wat sportiever klinkende, maar zeker ook praktischer A3 Sportback, gestaag uit met nieuwe versies. De ‘verstandige’ motorkeuzes, met niet meer dan gemiddelde cilinderinhoud en bij voorkeur oliehoudende brandstof, staan van bij aanvang in het programma. Nu acht Audi de tijd rijp voor wat uitzinniger versies. Een twee liter Turbomotor met 200pk is al een aardig eind in de richting, maar het koninginnestuk van het aanbod is sinds kort de 3.2l zescilinder.