De door GM ontwikkelde onafhankelijke ophanging voor de vier wielen, bestaande uit een geëvolueerd McPhersonsysteem vooraan en een Multilink achteras met viervoudige wielgeleiding, werd door Fiat opnieuw afgesteld. Vaak kiest de autobouwer ofwel voor een eerder papperige comfort afstelling, of voor een nerveuzer sportief geheel. Dit maal tovert Fiat evenwel een meer dan aardig compromis uit de hoed. De Croma rijdt comfortabel, maar onderdrukt de neiging om te gaan schommelen. Dankzij dikke antirolstangen gaat de koets behoorlijk horizontaal door de bocht. De Croma nestelt zich tussen comfortabele reisberlines, maar duikt niettemin gretig de bocht in. Het onderstuurde karakter neemt daarbij zelden of nooit de bovenhand.
De 16-kleps 1.9l common-rail turbodieselmotor levert 150pk en 320Nm. Het maximumvermogen komt vrij bij 4.000t/min, het maximumkoppel is al bij de helft van die omwentelingssnelheid ter beschikking. Dankzij de vlot schakelende zesbak hou je het toerental zonder te veel problemen in het bruikbare bereik en dat levert alerte tussenspurten op. Een acceleratietijd naar 100km/u van 9,6 tellen en een topsnelheid van 210km/u zijn daarnaast ook verre van beschamend. Het verbruik had nog roet in het eten kunnen strooien. Gelukkig valt ook dat mee; 6,1l/100km (opgegeven) is wellicht wat optimistisch, maar met een liter meer kan je aardig uit de voeten. Met een tank van 62l moet je gemiddeld eens om de 800km naar de pomp.