Het nieuwe Astra-koetswerk werd 52% stijver dan dat van de vorige generatie. De ingenieurs maakten daarvoor doordacht gebruik van materialen als aluminium en hoogwaardige staalsoorten. De uittredende generatie werd voor 44% uit die materialen opgetrokken, nu is dat 52%. De combinatie met een rijke veiligheidsuitrusting en een score van vijf sterren op de EuroNCAP moet de klant geruststellen. De veiligheidssystemen groepeert de constructeur uit Rüsselheim onder de term SAFETEC. Het gaat om zes airbags (twee frontale, twee laterale en gordijnairbags), actieve hoofdsteunen vooraan, pedalen die bij een ongeval loskoppelen, driepuntsgordels op alle zitplaatsen en twee ISOFIX bevestigingspunten voor kinderzitjes. Een intelligent remsysteem (antiblokkeersysteem met remkrachtverdeler), antispincontrole en stabiliteitscontrole vinden we onder ESPplus. Net als bij de vijfdeurs verdient Opel een pluim voor de tolerante afstelling en de discrete werking. Zo wordt de elektronica ook niet meteen een pretbederver.
Geef commentaar
comments by Disqus