Vooraan is het plaatsaanbod gezien de klasse waarin de GTC uitkomt riant. Ook achteraan heb je geen klagen, al willen we Opels advies om drie volwassenen op de achterbank te schikken enkel volgen voor korte ritten. Toch kan knie- en hoofdruimte er door beugel. De daklijn is weliswaar 5cm lager dan bij de vijfdeurs, maar ze zakt nauwelijks, al krijg je –door de misleidende vorm van de zijruiten- wel die indruk. Opel monteert de achterbank wel onder een grote hellingshoek. Daardoor wordt je in een stuikhouding gedwongen en voor lange ritten is dat nadelig. Achterin plaatsnemen vereist klauterwerk. De doorgang is zeer ruim en rechtstreeks gelinkt aan het formaat van de portieren. Die hadden overigens over een extra openingsstand mogen beschikken. De kofferinhoud bedraagt 380l. Dat is 33l meer dan de vijfdeurs.
Opel Astra GTC 1.9 CDTI 120pk Interieur
Opel trakteerde de Astra op materialen van merkbaar betere huize dan bij de vorige uitvoering. De vijfdeurs is intussen al bijna twee jaar koop en op die tijd verouderd de inrichting nauwelijks. De wijzerplaten zijn duidelijk afleesbaar, het knoppenspel is goed georganiseerd en de kwaliteitsindruk is in orde. In de sport-uitvoering is aluminium deze dagen een must. Her en der waren in het interieur dus zilverkleurige accenten aangebracht. De sierlijsten op dashboard en deurpanelen, wisten ons het meest te overtuigen. Hoewel de GTC wat lager zit dan de vijfdeurs, wisten we met hetzelfde gemak een acceptabele rijhouding te vinden. Het meubilair laat zich uitgebreid op de slede verstellen en het stuurwiel laat zowel de hoogte als diepte aanpassen. De optionele sportzetels bieden meer comfort, maar minder zijdelingse steun dan we verwacht hadden.