Lexus’ sportberline werd bedacht met één van de meest volledige lijsten veiligheidsuitrusting uit het segment. De meerderheid daarvan is standaard. We hebben het natuurlijk over een geavanceerde stabiliteits-, tractie- en remcontrole, driepuntsgordels op alle zitplaatsen, met voorspanners en spankrachtbegrenzers, ISOFIX bevestigingspunten voor kinderzitjes en bij voorkeur (vooraan dan toch) actieve hoofdsteunen. De lijst met standaarduitrusting doet hier nog een stuk beter, want adaptieve (meedraaiende) Xenonverlichting is standaard. De collectie van huis uit geleverde plofkussens omvat 8 stuks; frontale airbags vooraan, laterale airbags vooraan, gordijnairbags over de ganse interieurlengte én –een primeur- twee knie-airbags voor de voorste inzittenden.
De hogere uitrustingsniveaus belonen de prijsinspanning van de eigenaar nog met twee extra zijdelingse plofkussens achteraan, een radargestuurde cruise-control (die desnoods zelf al behoorlijk wat remkracht uitoefend om een aanrijding te vermijden) en een pre-safe-systeem. Als dat, met behulp van diverse sensoren, de mogelijkheid op een aanrijding detecteert, spant het preventief de gordels aan.