Het geldt als vanzelfsprekend dat de rijhouding vrij is van kritiek. Het stuurwiel laat zich in hoogte en diepte verstellen en het zitmeubilair plooit zich tienvoudig naar wens van de bestuurder. De GS meet zichzelf een wat sportiever imago aan, maar de zetels zijn in de eerste plaats zeer comfortabel. Het interieur verwelkomd je met een inrichting die uit intrigerende golvende lijnen ontstaat. Lexus had aandacht voor de materialen. Fijn leder en hoogwaardig vervaardigde sierelementen maken de dienst uit. Alleen de kunststof voor de boordplank valt uit de toon. Voor de buitenverlichting maakt Lexus gebruik van Xenon en conventionele ‘bolletjes’, maar binnenin is het al LED dat de klok slaat. De optitron wijzerplaten zijn perfect afleesbaar. De geborstelde metaal-achtergrond van het instrumentarium had, hoewel onmiskenbaar stijlvol, niet gemoeten. De lichtinval erop leidt af.
Met succes heeft Lexus de functies, knoppen en materialen in het interieur bestudeerd om het gevoel en de functie ervan te optimaliseren. Hoewel de functionaliteiten van de geluidsinstallatie, het navigatiesysteem, de airco enzovoort... geavanceerd zijn, verloopt de bediening vlot en quasi intuïtief. Lexus had al een naam op het vlak van geluidsisolatie en lijkt hier nog verder te zijn gegaan. Pas als de motor brult, hoor je hem ook binnenin en de filtering van rol- en rijgeluiden is ronduit uitstekend. De GS krijgt dan ook een geluidsabsorberende bekleding van de wielkasten, koetswerkdingingen, tochtstrips op deur- en raamframes, geluidswerende schuimplaten en met rubber beklede bodemplaten.