Lexus GS 300 Interieur

Lexus GS 300
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
De nieuwe GS werd 5mm lager, maar Lexus zorgde voor lagere en achteraan ook achteruitgeschoven heuppunten waardoor de hoofdruimte toch nog een tikkeltje groter werd. Achteraan wordt de toegenomen wielbasis gebruikt om de beenruimte voor de passagiers te vergroten. Beiden waren pijnpunten van de vorige GS. De aanpassingen zijn voelbaar maar beperkt, waardoor de berline toch nog onderaan het segment bengelt. Dat wil uiteraard niet zeggen dat er sprake is van plaatsgebrek, er is er alleen wat minder. De kofferinhoud is met een inhoud van 430l behoorlijk.

Het geldt als vanzelfsprekend dat de rijhouding vrij is van kritiek. Het stuurwiel laat zich in hoogte en diepte verstellen en het zitmeubilair plooit zich tienvoudig naar wens van de bestuurder. De GS meet zichzelf een wat sportiever imago aan, maar de zetels zijn in de eerste plaats zeer comfortabel. Het interieur verwelkomd je met een inrichting die uit intrigerende golvende lijnen ontstaat. Lexus had aandacht voor de materialen. Fijn leder en hoogwaardig vervaardigde sierelementen maken de dienst uit. Alleen de kunststof voor de boordplank valt uit de toon. Voor de buitenverlichting maakt Lexus gebruik van Xenon en conventionele ‘bolletjes’, maar binnenin is het al LED dat de klok slaat. De optitron wijzerplaten zijn perfect afleesbaar. De geborstelde metaal-achtergrond van het instrumentarium had, hoewel onmiskenbaar stijlvol, niet gemoeten. De lichtinval erop leidt af.

Met succes heeft Lexus de functies, knoppen en materialen in het interieur bestudeerd om het gevoel en de functie ervan te optimaliseren. Hoewel de functionaliteiten van de geluidsinstallatie, het navigatiesysteem, de airco enzovoort... geavanceerd zijn, verloopt de bediening vlot en quasi intuïtief. Lexus had al een naam op het vlak van geluidsisolatie en lijkt hier nog verder te zijn gegaan. Pas als de motor brult, hoor je hem ook binnenin en de filtering van rol- en rijgeluiden is ronduit uitstekend. De GS krijgt dan ook een geluidsabsorberende bekleding van de wielkasten, koetswerkdingingen, tochtstrips op deur- en raamframes, geluidswerende schuimplaten en met rubber beklede bodemplaten.

Geef commentaar
comments by Disqus