De tweeliter instapper ziet z’n vermogen groeien van 125 naar 158pk. De drukgevoede variant met 170pk ziet zich daardoor van z’n bestaansrecht beroofd. De 2,5 bovenin bleef wel en is 230 in plaats van 210pk sterk. In de uitrustingslijst staan vier versies, basis, Comfort, Luxe en Privilege (enkel op 2.5), waarvan er geen karig is uitgerust. Sober wel, zoals dat past bij een no-nonsense automobiel. Het prijskaartje voor de 2.0 begint bij een zeer redelijke € 22.295 en loopt op tot € 27.755 voor de automatische schakelende Luxury-uitvoering. Onze Luxury-uitvoering gaat voor € 26.255 over de toonbank. Voor die prijs levert Subaru het model met een elektrisch schuifdak, automatische airco, een lederen stuurwiel en versnellingspook, 16-duims lichtmetalen velgen, radio-cd, snelheidsregelaar en mistlichten. Enkel voor de metaalkleur wordt extra aangerekend.
Subaru Forester 2.0X Inleiding
De Subaru Forester mag dan wel één van de stamvaders zijn van het SUV-segment en over een bewezen degelijkheid beschikken, het model is in ons land nooit meer dan een grijze mus geweest. Onbekend, dus onbemind en zelden gezien op de Belgische wegen. Dat zo’n in vele buitenlanden gelauwerd model zeldzamer is dan een roze Cadillac heeft onder meer te maken met het beperkte dealernetwerk en –vooral- de afwezigheid van een dieselmotor. Nochtans valt er heel wat te zeggen voor de boxer-architectuur die het Japanse merk gebruikt. De nieuwste evolutie die pas enkele weken geleden in Frankfurt debuteerde, krijgt niet enkel een nieuw jasje, maar ook een herschikt motorenaanbod. Dat gaat van drie motoren naar twee.