Het palet benzinemotoren vermelden we voor de volledigheid, in België worden er nauwelijks enkele exemplaren van geleverd. Het gaat om een 102pk sterke 1.6, een direct ingespoten (FSI) 1.6 met 115pk, een 2.0 FSI met 150 paarden, een gebalzen variant met 200pk en dan komt er eind dit jaar nog een 3.2 V6 die 250 paarden uitbraakt. Het basisprijskaartje ervan loopt van € 22.250 tot € 39.300. Dieselen kan vanaf 105pk met de 1.9 TDI en twee versies van de 2.0 TDI-motor. De eerste levert affabriek 140pk, maar wordt in onze contreien om fiscale redenen teruggeschroefd naar 136pk (behalve voor de 4Motion-versies), de tweede zal uitgerust zijn met piëzo-injectoren en tekenen voor 170pk. In ons land wordt het aanbod verrijkt met een versie die het houdt op 163pk. De prijzen van de diesels situeren zich tussen € 24.370 en € 36.910.
De 140pk sterke 2.0TDI diesel reden we eerder in de berlineversie. Voor deze test opteerden we voor de 105pk sterke 1.9TDI. Die kost in de Comfortline-uitvoering ten minste € 27.110. Daarvoor krijg je onder meer lichtmetalen velgen, een elektrisch verstelbare bestuurderszetel, sierlijsten, een boordcomputer, snelheidsregelaar, halfautomatische airco en -slechts- een vooruitrusting (met 8 luidsprekers weliswaar) voor de stereo. De bijgeleverde radio met Cd-wisselaar kost zowaar € 1.905,75. Een comfort-pack met een centrale armsteun, alarm, automatische airco en metaalkleur is dan weer voor een redelijke € 860 te bestellen. Andere opties zijn een lichtmodule, parkeerhulp, een multifunctiestuur in leder (zie interieur) een lichtmodule en verdonkerde ruiten. De testwagen tikt daardoor af op € 31.716,07.