Het stuur is in hoogte en diepte regelbaar, biedt een mooie dikke velg en is ook grip-vriendelijk bekleed. Aluminiumlook voor de pedalerie hoort standaard bij de Sport-uitvoering. Een vlot regelbare automatische airco met gescheiden links/rechts rege-ling staat in voor een aangenaam klimaat aan boord zodra het dak gesloten wordt. Over het welzijn aan boord hebben de Peugeot-interieurspecialisten best wel nagedacht. Getuigen daarvan zijn een goed bereikbaar 12 V stopcontact op de middentunnel en details als een zeer behoorlijke interieurverlichting, leesspots en verlichte make-up spiegels in de zonnekleppen, zodat het cabrioplezier niet ten koste gaat van de luxe die men in een coupé verwacht. Het interieur van de 307 cc heeft onvoldoende bergruimte in petto. De bergvakken in de portieren zijn te klein om echt praktisch te zijn en de handige bakjes op de hoeken van de voorste zetels kunnen dat niet compenseren. Het handschoenkastje heeft behoorlijke afmetingen, een deksel dat toelaat allerhande prularia ordentelijk te schikken en het wordt bovendien ook nog gekoeld. Voor de achterste passagiers staan slechts de twee tassen op de rug-leuningen van de voorste zetels ter beschikking. Naast de handrem kunnen twee be-kers of drankblikjes geklemd worden en de Peugeot-interieurontwerpers bedachten ook nog een muntenvakje op de middenconsole.
Peugeot 307CC 2.0HDi Interieur
Onze 307 cc testwagen was getooid in een lichtgrijs lederen interieur, afgewisseld met zwart voor de kunststofdelen, het eveneens met leder bekleed dashboard, een deel van de portierpanelen en nog enkele details. We betreurden dat de onderkant van het dashboard – specifiek onder de klep van het handschoenkastje – erg slordig is afgewerkt. Het leek wel alsof er muizen hun tanden hadden ingezet… Een spijtig contrast met de overigens best verzorgde aankleding en afwerking van dit interieur. Naar onze overtuiging kan men echter wel esthetisch beter geslaagde kleurcombinaties aanvinken in de keuzelijst die Peugeot voorlegt. Het dashboard krijgt in de Sport-uitvoering witte wijzerplaten mee, die ook nog een chroom biesje als make-up tonen. Het scherm voor het navigatiesysteem en andere informatie blijft altijd centraal bovenop het dashboard overeind staan. De goed omsluitende en steunende zetels bieden elektrische verwarming. De schakelaar hiervoor zit wat moeilijk bereikbaar vooraan op de sokkel van de zetels en laat geen andere keuze dan aan/uit. Het voorste zitmeubilair is voorzien van een hoogteregeling. Een regelbare hellingshoek van het zitvlak is er niet en dat zagen we liever anders. Om een voldoende comfortabele afstand te verkrijgen voor onze benen, moest de zetel helemaal achteruit (zijn we al lang gewend), maar ook erg diep worden gezet, waardoor de onderbeensteun niet voldoende bleek en vooral het uitzicht rondom niet langer optimaal was.