Peugeot 307CC 2.0HDi Inleiding

Peugeot 307CC 2.0HDi
Bekijk 6 foto's
Door: REDACTIE 15-10-2007
Peugeot liet zich opmerken als baanbreker, door het uiterst praktische ‘cou-pé/cabrio’-concept voor de massa toegankelijk te maken. Het begon allemaal in 1998, toen de leeuw in Genève uitpakte met zijn ‘20-Coeur’ – ‘vainqueur’ of winnaar uitgesproken, terwijl het hartje ook verwees naar verliefdheid, hartendief… Het betrof een prototype op basis van de 206, dat de aandacht trok omdat het was uitgerust met een in de koffer opvouwbaar stalen dak. In 2001 debuteerde de 206 CC officieel op het salon van Genève en werd spontaan uitgeroepen tot ‘Cabrio of the Year’.

Na het succes van de 206 cc volgde een maatje groter: de 307 cc, die bijna simul-taan gelanceerd werd met de Renault Mégane Coupé/Cabriolet, die bovendien een diesel meekreeg in de strijd om de gunsten van de klant… Na ongeveer twee jaar zonder dieselmotor te moeten strijden, wapent de 307 cc zich nu met een lichte facelift (sinds midden 2005) en een 136 pk krachtige 2.0 HDI mo-tor, om de nieuwste generatie coupé-cabrio’s in de middenklasse – Opel Astra, VW EOS, Volvo C70 en de aangekondigde Ford Focus - van repliek te kunnen dienen.

In de prijslijsten begint het verhaal van de 307 CC met de 1.6 Dynamique (110pk) voor ten minste € 23.800. Daarboven poot het merk met de leeuw een 143pk sterke 2.0 vanaf € 25.200 en een 180pk sterke variant met dezelfde cilinderinhoud voor € 29.800. Dieselen kan vanaf € 27.750 met de 136pk sterke 2.0 HDi. De hier besproken Sport-uitvoering is sowieso voorzien van Xenonlichten, een parkeerhulpsysteem en een snelheidsregelaar en kost € 30.050. De testwagen komt –metaalkleur en navigatiesysteem incluis- uit op € 32.450.

Geef commentaar
comments by Disqus