Na het succes van de 206 cc volgde een maatje groter: de 307 cc, die bijna simul-taan gelanceerd werd met de Renault Mégane Coupé/Cabriolet, die bovendien een diesel meekreeg in de strijd om de gunsten van de klant… Na ongeveer twee jaar zonder dieselmotor te moeten strijden, wapent de 307 cc zich nu met een lichte facelift (sinds midden 2005) en een 136 pk krachtige 2.0 HDI mo-tor, om de nieuwste generatie coupé-cabrio’s in de middenklasse – Opel Astra, VW EOS, Volvo C70 en de aangekondigde Ford Focus - van repliek te kunnen dienen.
In de prijslijsten begint het verhaal van de 307 CC met de 1.6 Dynamique (110pk) voor ten minste € 23.800. Daarboven poot het merk met de leeuw een 143pk sterke 2.0 vanaf € 25.200 en een 180pk sterke variant met dezelfde cilinderinhoud voor € 29.800. Dieselen kan vanaf € 27.750 met de 136pk sterke 2.0 HDi. De hier besproken Sport-uitvoering is sowieso voorzien van Xenonlichten, een parkeerhulpsysteem en een snelheidsregelaar en kost € 30.050. De testwagen komt –metaalkleur en navigatiesysteem incluis- uit op € 32.450.