Toyota biedt de Aygo aan vanaf € 8.990. Daarmee lijkt het de duurste van de drie. Peugeot biedt de 107 immers aan vanaf € 8.800 en bij Citroën kan u de C1 vanaf € 8.550 op uw naam laten schrijven. Onderlinge detailverschillen in uitrusting maken evenwel dat het prijskaartje nagenoeg gelijk uitkomt. Bij Toyota mag u alvast vijf jaar zorgeloosheid bij de pluspunten schrijven. De joint-venture met PSA was geen reden voor de constructeur om de garantietermijn aan te passen.
Het aanbod bestaat uit een 1.0 benzinemotor met 68pk, een door Toyota ontwikkelde driecilinder, en de 54pk sterke 1.4l viercilinder dieselkrachtbron die omwille van z’n hoge gewicht minder vlot presteert en nauwelijks zuiniger is. Voor de ons aangeleverde vijfdeursuitvoering bedraagt de basisprijs € 9.210, de beter uitgeruste Plus-afwerking met onder meer stuurbekrachtiging, elektrisch bediende ramen en een radio-CD moet € 10.270 opbrengen. Tel daar de airco (€ 740), de gerobotiseerde versnellingsbak (€ 590) en de metaallak bovenop (€ 270) en de totaalprijs komt op € 11.870.