Het aanbod bestaat meteen uit een 2.0R (de basisversie die we hier aan de tand voelen), de WRX waarvan de longinhoud met een kwart toenam tot 2,5l en de WRX STi die op deze laatste gebaseerd is maar door huistuner Prodrive nog een stuk dichter bij de WRC-rallywagen geknutseld wordt. Van diesels heeft het merk nog steeds geen kaas gegeten en hoewel een vertegenwoordiger van het merk al eens schuchter toegeeft dat het merk er aan werkt –in een onbewaakt moment zelfs 2007 als lanceerdatum noemt- blijft een oliestoker vooral voer voor de geruchtenmolen. In de dieselminnende landen die Europa rijk is, levert dat alvast een serieuze handicap op. Mocht u zich afvragen waarom Subaru niet gewoon als elk ander van een dieselkrachtbron verstoken merk gaat shoppen bij een andere constructeur (nieuwe grote baas Toyota bijvoorbeeld)… Omdat dat gewoonweg niet past in de symmetrische aandrijflijn met boxermotor van de constructeur. En zelfs met het mes op de keel wijken de Japanners bij Subara daarvan -terecht- niet af. Als de diesel er komt, wordt het een boxer. Voeg bij de dieselproblematiek nog een beperkt dealernet en je weet waarom een Subaru exclusiever is dan een Porsche. Maar ook daar zijn goede voornemens.
De prijzen dan; de 2.0R (160pk) kost € 22.245. Er bestaat ook een eigenzinnig gelijnde vijfdeurs -Plus gedoopt- die slechts € 400 meer kost. De WRX (230pk) wisselt als berline voor € 27.245 van eigenaar en is als Plus te koop voor € 28.045. De WRX STi levert 280pk en is er enkel als berline voor € 41.995.