Zijn verbruik is correct, zonder sensationele waarden te laten optekenen. Het is geen wagen om ‘het beest mee uit te hangen’ en toch hadden we 6,4 l/100 km nodig op een gemengd parcours. Met zijn 55 l tankinhoud levert dat alleszins nog een mooi rijbereik op. De Renault Clio 'Sporty' is uitgerust met een elektrische stuurbekrachtiging en dat laat hij nadrukkelijk merken door een te groot gebrek aan stuurgevoel. In de rechtuitstand zit er nauwelijks gevoel in en voelt het allemaal wat sponzig aan, maar zodra men een bocht ingaat, lijkt het wel alsof een blok metaal rondom een as slingert. Hoe steviger men de bochten aansnijdt, hoe zwaarder het stuur voelt, wat op zich een goede zaak is, doch de precisie blijft achter. Dat betekent zeker niet dat de Clio voor angstaanjagende verrassingen zorgt en voortdurend het angstzweet laat uitbreken, maar het is een schoonheidsfoutje, dat afbreuk doet aan het rijplezier waarvoor deze wagen graag erkenning zou krijgen.
Op slecht wegdek verbaast de Clio door zijn uiterst efficiënte vering en geluidsdemping. Het lijkt hem allemaal niet te kunnen deren en ook het interieur laat geen piep- of kraakgeluiden horen. Voorbeeldig, maar onze testwagen had ook nog maar 7500 km in de wielen. Hopen maar dat de goede indruk ook blijft.