Wie de STS met 4.6 V8 motor bestelt, wordt daarvoor beloond met Cadillacs ‘Magnetic Ride Control’ (MRC), zeg maar de tegenhanger van de bij Europese modellen in deze klasse populaire luchtvering. In de schokdempers zit een vloeistof met metaaldeeltjes. Door toedoen van een magnetisch veld maken die de vloeistof stroperig. Hoe meer beweging, hoe stroperiger de vloeistof. Bedoeling van de MRC is om de auto minder te laten overhellen in bochten, duikneigingen tegen te gaan en een beter contact van de banden met de weg te verzekeren. Het systeem reageert binnen een duizendste van een seconde en biedt twee werkingsstanden: ‘Touring’ of ‘Performance’. Daarnaast is er StabiliTrak als tegenhanger voor het bekende ESP. Het systeem maakt gebruik van sensoren bij het gaspedaal, het rempedaal en het stuurwiel. Bij extreme weersomstandigheden of bij een sportieve rijstijl corrigeert StabiliTrak de koers van de wagen bij over- of onderstuur. In combinatie met de zware V8 krachtbron monteert Cadillac voor de Europese markten Brembo sportschijfremmen op de STS.
Cadillac STS 4.6 V8 Veiligheid
De Cadillac STS heeft alles aan boord wat we vandaag van een reisberline aan veiligheidsuitrusting verwachten: bestuurders- en passagiersairbag voorin met tweetrapsontplooiing, zij-airbags voorin en gordijnairbags over de ganse zijkant. Bij de meer passieve, op veiligheid gerichte uitrusting vermelden we de automatisch dimmende binnenspiegel en een regensensor. Lovenswaardig is de verwarmbare en automatisch dimmende buitenspiegel aan bestuurszijde. De ultrasone parkeerassistent achteraan behoort ook al tot de standaarduitrusting en daar kunnen de Europeanen een lesje leren.