Het zitmeubilair zit best goed, al mist het aan zijdelingse steun en houvast. Dacia koos een sober en eenvoudig textieltje voor zitting en rug, dat spaarzaam wordt herhaald in de portierbekleding. Vooraan kunnen de stoelen in de lengte geregeld worden en is er een draaiknop voor de hellingshoek van de rugleuning. Het stuur biedt geen enkele regelmogelijkheid. Het dashboard is heel eenvoudig opgevat. Het oogt en voelt goedkoop. Er zijn vier ventilatiemonden, een toerenteller en een snelheidsmeter, met daartussen een schermpje met digitale aanduiding voor watertemperatuur en brandstofpeil. Onze testwagen had vooraan elektrisch bediende ruiten, waarvoor de toetsen enigszins wereldvreemd naar de middenconsole verwezen waren (dat spaart bedrading). Er is een klassieke DIN-radioschacht, waarin een absurd duur aangerekende (400 €) radio/CD-combinatie stak van het simpelste soort… In de voorste portieren kunnen 16 cm luidsprekers aan de slag, maar daarmee houden de muzikale voorzieningen op. Enigszins tot onze verbazing, biedt de Logan wel een make-up spiegeltje aan de dames, voor zover die maar niet zelf gaan sturen.
Dacia Logan 1.4MPI Interieur
Het eerste wat opvalt, is de royale hoofdruimte. Waarschijnlijk rijden ze in Roemenië allemaal met hun hoed op?!? Maar goed, beter wat meer dan te weinig. Ook op de achterbank is er niet te klagen over de hoofdruimte. Wie daar moet plaatsnemen, zit nog relatief comfortabel op een brede vlakke bank, voorzien van 3 hoofdsteunen en evenveel veiligheidsgordels. Het interieur toont heel veel zichtbaar plastic van het harde, eenvoudige en voorbijgestreefde soort. Gelukkig stinkt het nog niet nadrukkelijk, al zou dat bij zomerse temperaturen wel anders kunnen uitvallen. Er zijn grote volumes kunststof zoals deze die op de portiervlakken als armsteun en greep fungeren, weinig esthetisch, maar – toegegeven – wel praktisch. Ook praktisch zijn de behoorlijk ruim bemeten kaartenbakken in de voorste portieren. Achteraan moet men zijn rommel op zak houden, want daar hadden de ontwerpers geen inspiratie om enige berging te voorzien. Er is achteraan wel een bekerhouder op het einde van de middentunnel en zelfs twee vooraan, waar ook een uitneembaar potje als asbak in past. Het handschoenenkastje heeft normale afmetingen en is niet verlicht.