Toyota lijkt het met de vernieuwde Hilux behoorlijk lastig te krijgen in het almaar groeiende pick-up segment. De populariteit is in onze contreien vooral te danken aan het stijgende aantal vrijetijdsgebruikers, en het zijn net die mensen die Toyota minder goed bediend. De 2,5l dieselmotor levert amper 102pk en 260Nm en dat is simpelweg te weinig om de rijeigenschappen naar een aanvaarbaar ‘dagelijks’ niveau te tillen. Bovendien gaat de achtertrein te graag alleen op pad en is de besturing wazig. Het interieur is degelijk en gerieflijk, maar ook hier blijft Toyota wat bij de concurrenten achter.
Wie in z’n pick-up echter een lastdier voor agrarisch gebruik zoekt, zou in de Hilux de perfecte partner gevonden kunnen hebben. Op terrein weert het model zich als de beste. Het model slikt net geen ton belading en de techniek is naar goede Toyota-gewoonte beproefd. Er is een Hilux met enkele cabine vanaf € 23.500. De meest populaire versie met dubbele cabine en ruimte voor vijf inzittenden, is er vanaf € 25.100.