In feite zijn er voor veiligheid twee maten, de moeilijk meetbare actieve veiligheid die vooral in het weggedrag terug te vinden is, en passieve veiligheidsitems die in duidelijke lijstjes te gieten zijn. Subaru mikt vooral op het eerste en heeft in de permanente vierwielaandrijving die al z’n Europese producten sieren, een stevig argument. Of dat ook voor de WRX STi geldt, is een andere discussie gezien z’n specifieke rijeigenschappen. In de lijstjes scoort Subaru een stuk minder goed. Zo is de enige elektronische veiligheidsvoorziening een ABS-systeem met remkrachtverdeler. Een ESP-systeem had gemogen, al zijn we bijna gelukkig met een auto die eens niet van zo’n bemoeizieke elektronica voorzien is. Vooral omdat het nog zelden volledig uitschakelbaar is. Een dergelijke betutteling zou voor de sportieve WRX STi-bestuurder een slag in het aangezicht zijn.
De gordels zijn op alle zitplaatsen van het driepuntstype en vooraan voorzien van spanners en krachtbegrenzers. Twee frontale en laterale airbags zijn ook aanwezig en Subaru monteert net als in de WRX (maar niet in de 2.0R) ook nog eens gordijnairbags. De twee bevestigingspunten voor kinderzitjes blijven ook gewoon aanwezig.