Hoewel een auto als dit moeilijk kan omschreven worden als een rationeel vervoermiddel, behoudt de STi alle praktische aspecten van de andere Impreza’s. Voor een auto met deze prestaties beschikt hij dan ook over een opvallend ruime koffer (401l, ruim voldoende voor reisbagage, maar de achterbank zit ook hier muurvast) en ruimte op de achterbank voor drie kinderen of twee volwassenen. Op de specifieke bekleding met blauwe alcantara voor de contactoppervlakken en zwarte stof voor de zijkanten na, bleef de layout ervan ongewijzigd. Extra welving om de passagiers op hun plaats te verankeren achtte Subaru overbodig.
Vooraan is het meubilair wel aangepast. Subaru monteert er kuipjes van specialist Recaro. Die laten zich kenmerken door een uitstekende steun, vooral in de rug, maar mogen schouders en lenden nog steviger vastgrijpen. Op een wat onhandige radio na, blijft de ergonomie smetteloos helder. De wijzerplaat van de STi baadt in een dieprode gloed en plaatst de schaal met de omwentelingssnelheid centraal in het gezichtsveld. Een rood lampje én een geluidssignaal (instelbaar) geven je aan wanneer het écht de hoogste tijd is om een versnelling op te schakelen. Het met leder beklede sportstuur van fabrikant Momo ligt uitstekend in de hand. Vanzelfsprekend promoot Subaru een sportieve rijhouding dicht tegen het stuur.