De prijzen van de laatste Impreza-generatie beginnen bij € 22.245 voor de al behoorlijk potige 2.0R. De WRX die voortaan een 2,5l onder de kap heeft en 230pk sterk is, kan de uwe worden vanaf € 27.245. Deze modellen, en later ook de nieuwe 1.6 die wellicht deze zomer onderin het gamma wordt geschoven, zijn te bestellen als Sedan of als Plus; de eigenzinnige vijfdeurs. De WRX STi met een 280pk sterke turbomotor is er enkel als Sedan en moet € 41.995 opleveren. De uitrusting omvat sowieso het hele spoilerpakket, de moeilijk te negeren lichtmetalen velgen, sportmeubilair, radio-CD-speler, een met de hand verstelbaar differentieel, airco, centrale deurvergrendeling en Xenon koplampen. Enkel metaalkleur is een optie. Het maakt je € 450 armer.
Subaru Impreza WRX STi Inleiding
Eind vorig jaar werd Subaru’s meest legendarische middenklasser aan een grondige opfrisbeurt onderworpen. Met een reeks uiterlijke wijzigingen, onderhuidse verbeteringen en grondig geëvolueerde motoren kan de Impreza er weer even tegen. De kroon op het Impreza-gamma is niet de WRX, maar de WRX-STi. Het model dat na z’n exit uit de fabriek nog even bij Subaru Technica International is langsgeweest. Subaru Technica is het bedrijf dat zich onder meer met de rallywagens van het merk bezighoudt en de WRX STi is de appel die zo dicht bij de boom valt als toegelaten is. Een specifieke aankleding én een weggedrag dat naar dat van de rallywagen neigt.