De EuroNCAP mocht zich al even amuseren met de 407 Coupé en dat leverde de Fransoos meteen een score van vijf sterren op. Alleen op vlak van voetgangersveiligheid stellen de resultaten wat teleur. Wie daarvan wakker ligt is nog onduidelijk, maar Peugeot probeert ons sinds de introductie van de 407 die lange snuit te verkopen omdat die wat vriendelijker met zwakke weggebruikers omgaat. Niet dus. De inzittenden hebben geen reden tot klagen. Peugeot verstevigde de structuur van de Coupé om te compenseren door de overboord gegooide deurstijl (de Coupé heeft ook frameloze ruiten). De nieuweling zit ook stevig in de veiligheidsvoorzieningen gelardeerd, zowel van actieve als passieve aard.
De eerste categorie omvat tractiecontrole, een geavanceerd ABS-systeem –dus met een elektronische remkrachtverdeler en een continue evaluatie van de remkracht per wiel om onder- of overstuurneigingen tijdens deceleraties in de kiem te smoren- en stabiliteitscontrole. Sportieve chauffeurs noteren best even dat Peugeot hen onvoldoende vertrouwd om het ESP geheel op non-actief te stellen. De uit-stand blijft slechts geldig voor zolang de snelheidswijzer niet meer dan 50km/u aanwijst. De passieve systemen omvatten driepuntsgordels op alle zitplaatsen, ISOFIX bevestigingspunten voor kinderzitjes en een collectie van zeven plofkussens. Het is de extra knie-airbag tegen de stuurkolom die het oneven aantal oplevert.