Een vroege opfrisbeurt levert de Vectra in de eerste plaats Opel’s nieuwe familiegezicht op. Een wat sportievere neus, op een anders zeer behouden gezinsbreak. Want de Vectra blinkt nog steeds in de eerste plaats uit door het plaatsaanbod. Een zeer egaal vormgegeven kofferbak met minimaal 530l en maximaal 1850l moet professionele gebruikers bekoren. Het interieur werd met enkele minieme aanpassingen verfijnd, maar de nadruk ligt vooral op het betere materiaal dat de boordplank uitmaakt.
De 120pk en 280Nm sterke 1.9l diesel wil boven 2.000t/min gereden worden, maar slaagt er ook dan niet in de 1,5 ton wegende break gezwind voort te bewegen. Ondanks de zesbak, zijn zowel acceleratie (100km/u na 11,9 tellen) als tussenacceleraties wat op het kantje. Sportieve bestuurders overwegen best de uitvoering met 150pk. Het weggedrag had verder nog te lijden onder de gemonteerde achttienduimers met bijhorende sportophanging. Niet aan te bevelen, wegens zeer spoorgevoelig en droog. Bovendien wijzen we ze met de vinger voor de prominent aanwezige rolgeluiden. De veiligheidsuitrusting ziet de collectie van zes airbags nu ook uitgebreid worden met standaard stabiliteitscontrole.