Suzuki heeft zich verdiept in de passieve veiligheid van dit model. Afstappen van het ladderonderstel levert de nieuweling een structuur op waarvan de kreukelzones beter in te passen zijn. En natuurlijk is de koets een pak stijver dan voorheen. Dat voel je. De actieve veiligheidsuitrusting is schijnbaar afhankelijk gemaakt van andere factoren. Zo heeft elke Vitara ABS met remkrachtverdeler, maar is het enkel het de vijfdeurs diesel met het hoogste uitrustingsniveau waarop ESP zit. Een systeem dat zich dan nog enkel aan belachelijk lage snelheden laat uitschakelen. Nog zoiets: de diesels hebben steeds recht op zes airbags –twee frontale exemplaren, laterale plofkussens vooraan en gordijnairbags- maar de benzines moeten die laatste ook ontberen. Dat gezegd zijnde, valt op de uitrusting van onze testwagen alvast niets aan te merken, want die valt in elke categorie in de prijzen. Achteraan zijn ook steeds ISOFIX bevestigingspunten voor kinderzitjes voorzien en de gordels zijn allen van het driepuntstype.
Geef commentaar
comments by Disqus